Pop, World , ostatné

0 Responses to "Pop, World , ostatné"
  1. Saganová Francoise: Máte rada Brahmsa…. 0,76 €

    Román francúzskej autorky – citová dráma – príbeh mileneckého trojuholníka……

    Mate radi Brahmsa ?
    Tak co viac este cakate ?
    Dajte to vsetko dohromady a uzivajte.

  2. Poznam CD od Mikiho Skutu, CD horeuvedenj nahravky. Chcem pocut vinyl.Vlnky vtlacene do ciernej hmoty, laserom vypalovane diery nemozu nahradit.

  3. No práve sme sa vrátili a s predstavenie a nutno povedať, že vôbec nie zlého. Ženské spevácke party nad očakávanie, chlapci tiež. 🙂 Prirodzene absolventský koncert nie je SND o to vtipnejšie sa mi zdali niektoré kostýmy a kulisárske improvizácie. Celá vecička hodne dravá a hodne sexy. To sa u 40 ročných umelcov zavedených inštitúcií už asi očakávať nedá. Celkovo príjemné prekvapenie, môžte ľutovať kto ste tam nebol. K Don Giovanni samotnému.
    Obchádza ma pocit, akoby mozart vedel o čom píše. Don Giovanni a Mozart mali v niečom spoločnú identitu. Hýrivý život, rebelantsvo, masku, otca i trest. Každopádne zaujímavé moderné poňatie. Chválim VŠMU.

  4. V mojom pubertalnom a postpubertalnom veku bola tato platna integralnou sucastou setu postavenom hlavne na rocku. A co?
    Uz si nepamatam v akom stave som ju majitelovi vracal ale urcite bola mnohokrat pouzita. Odvtedy si na tuto nahravku sem tam nostalgicky spomeniem a rad si ju prilezitostne vypocujem. Uz viem ako na to.
    PS:Pri likvidacii bytu po zosnulom majitelovi som LP Bernstein:Mess uz nenasiel. URCITE SOM HO VRATIL !!!

    Viac o diele: http://www.leonardbernstein.com/mass.htm

    • Daphnis Et Chloe (I) / Bolero / La Valse / Alborada Del Gracioso (LP) Supraphon SUA ST 50574 Czechoslovakia 1964

      Symfonické Taneční Básně (Bolero – Alborada Del Gracioso – Dafnis A Chloe, Svita Č. 1 – La Valse) (LP, Mono, Ltd) Supraphon, Gramofonový Klub DV 6105 Czechoslovakia 1965

  5. Bol som ešte za sociku na živej nahrávke v Slovenskom rozhlase. Harfy a trombóny vtedy dominovali. Nárez. Viete mi odporučiť nejakú naozaj skvelú interpretáciu? Vyšlo ich veľa ale veľa tiež nestojí za moc.

  6. mam to z Melodia v dost hroznom stave ale interpretacia romanticka vyborna. Vyvstava otazka Gould alebo Richter, jasné interpretačné protipóly.

  7. sa sa zohnať súhrnné dielo Rubinsteina na velkom boxsete CD. Myslím že som to niekde na nete videl.

  8. Ktoré z Mahlerových nahrávok sú vlastne hodnotené ako najlepšie? Vie niekto odporučiť na čo sa orientovať?

  9. Davisovy paměti, základní kniha o hudbě, vyšly konečně v Česku
    18. dubna 2011 8:43
    V každém uměleckém oboru existuje několik základních publikací, které by měl znát každý, kdo je jeho příznivcem. Společnou obvykle mívají mimořádnou informační hodnotu, sílu lidského příběhu a zasazení do kontextu. V hudbě k takové kanonické četbě patří autobiografie Milese Davise, nazvaná stručně Miles.
    http://www.albatrosmedia.cz/miles-autobiografie.html

  10. Ziadny iny som v rukach nemal. S istoutou mozem potvrdit, ze to nebol rucne malovany original ale obycajna tlacena rozmnozenina.
    Najdi original podla teba na nete. Vraj tam jest vsjo.

  11. Idem o mesiac do Rima pozriet, ci ten Respighi tie rimske pinie a fontany dobre vystihol. 🙂 Toto pocuvam v ramci pripravy na cestu.

  12. Kto to chce počuť naživo, má o pár dní príležitosť (v BA): 30.4. a 1.5. dva koncerty. Viac na stránkach Slovenskej filharmónie.

  13. Ondrej Lenárd – Absolvent VSMU. V r. 1962-69 bol zbormajstrom opery SND v Bratislave, od r. 1970 bol dirigentom (od 1977 šéfdirigentom) Symfonického orchestra Čs. rozhlasu v Bratislave, v r. 1984 – 1986 aj orchestra opery SND v Bratislave. V r. 1991-2001 bol šéfdirigentom a hudobným riaditeľom Slovenskej filharmónie. Vyniká predovšetkým ako interpret hudby 19. a 20. storočia.

  14. Samuel Capricornus was a talented and versatile composer following in the footsteps of Heinrich Schütz. In addition to pursuing music he also studied theology, philosophy, and Latin. His early activities are not documented until his appearance in Vienna in 1649. His stay there was not permanent and he next appears in a much different context in Strasbourg. In sharp contrast to the sumptuous counter-Reformation culture of the Habsburg capital, Strasbourg presented a more modest Protestant alternative. Unable to find a permanent post there, he returned home where he worked as the director of music at Bratislava (Pressburg). He finally gained a notable and permanent position in 1656 when he was appointed kapellmeister to the Wurttemberg Court in Stuttgart, where he remained the rest of his life.

  15. Tato opera bola pre mna velky objav, nielen objav Wagnera ale aj objav nemeckej romantickej opery, ktoru som predtym akosi prehliadal.
    Ma jednoznacne najkrajsiu predohru, aku som kedy pocul, a monumentalny pribeh o laske a smrti uzavrety nadhernym a dojemnym finale.
    V Kleiberovom prevedeni ide o skutocny pozitok z pocuvania.
    Odporucam.

  16. Prave pocuvam tuto nahravku. Metamorfozy poznam ako klavirnu skladbu, ktoru som vela krat prelistoval. V orchestralnom prevedeni pod Lenardovou taktovkou ma pre mna novy rozmer a mam chut si skladbu znova zahrat, teraz vsak inak…

  17. Tato platna ma kuzelnu patinu starych nahravok, zvuk jemne zafarbeny, ale silny a bohaty – ako z rozpravky. Monteauxove nastudovanie je vyborne, ale nemozem tvrdit, ze ide o najlepsiu interpretaciu skladby, aku som pocul, osobne som fanusikom Bouleza.
    Na platni je pocut, ze bola hrana, ale to nijako neznizuje kvalitu zazitku – jedno z klucovych diel hudby 20. storocia v celej svojej dravosti, lesku a gracii. Necudujem sa, ze tato platna sa stala kultom.

  18. Vdaka nadpozemskosti Pärtovej hudby a vybornym podmienkam prevedenia (kvalitne nastudovanie a katedrala so silnym dozvukom) je nahravka velmi posobiva, takmer az otvara branu do druheho sveta. Pärtovu hudbu som doteraz velmi nepoznal, ale rozhodne sa jej este pozriem na zubky.

  19. Uz len objem tejto zbierky naznacuje, aky bol Mozart plodny skladatel, nehovoriac o tom, ze symfonie su len mala cast celej jeho bohatej tvorby.
    Zatial som pocul len Jupitera a g-mollku. Obe kvalitne zahrane aj nahrane, pozitok z pocuvania.

  20. Pocuval som nahravku z roku 1982. Nemozem si pomoct ale nezneje tak ako som ocakaval. Ten klavir ako keby stal za plentou. Chyba nebude zial v platni ale niekde inde.

  21. to uz je zavislost igi mozno ked si kupis prenosku za viac ako 13,40 EUR bude to hrat podstatne lepsie :-))))

  22. Nech vecer zacina akokolvek zvycajne konci jimim. Neviem cim to je mozno tym absolutnym nasadenim, nekompromisnostou, surovym pritom hlboko emotivnym prejavom, soundom, proste Jimi.

  23. Kto to este nepocul, utekajte tam kde pocut mozete. Toto dielo prezije Godarovu generaciu. Spomente si o 20 rokov.

  24. Raz som to počul u Ignáca v aute 5x za sebou. Odvtedy na to nezabudnem 🙂 Mimochodom ten zvuk, analytika a priestorovost nahravky je neskutocna. Suhlasim s názorom, že to je jedna z najlepších Laughlinových vecí.

  25. „(The singer) had to be somebody who was capable and even enthusiastic about a musical underpinning that wasn’t always going to be cooperating with them“ Jeff Vrabel

  26. Cleveland, OH – Heads Up International, a division of Concord Music Group, is proud to announce that bassist, singer and composer Esperanza Spalding has won the GRAMMY® Award for Best New Artist. Winners were announced by the National Academy of Recording Arts and Sciences (NARAS) at the 53rd Annual GRAMMY® Awards on Sunday, February 13, 2011, at Staples Center in Los Angeles. All nominations were for albums released from September 1, 2009 to September 30, 2010.

    Spalding is the first jazz musician to ever win the Best New Artist GRAMMY® Award. She was nominated along with Justin Bieber, Drake, Florence & the Machine, and Mumford and Sons. Her inclusion in this mainstream category signified her considerable appeal to a broad audience.

    “Esperanza is a phenomenal artist, and we’re thrilled about her GRAMMY® win,” says Mark Wexler, Senior Vice President and Label Manager, Jazz and Classics Group. “All of us at the Concord Music Group are delighted that she’s been honored by her peers in the music industry, and we’re proud to be a part of her success.”

    Concord Music Group label manager Gene Rumsey added, “Esperanza embodies everything a ‘Best New Artist’ should: inspired vision, unique creativity and undeniable talent. The Concord team is extremely pleased to be associated with such an outstanding person and artist. We look forward to what will surely be an important and lasting career in music.”

    Spalding combines the imaginative flights of a serious improviser with the musical accessibility of a pop star and within two years of her solo debut has beguiled success at nearly unimaginable heights. Esperanza, her 2008 release, spent over 70 weeks on the Billboard Contemporary Jazz chart and was the most successful internationally selling debut that year.

  27. Toto je dobry start na cestu za najroznejsou dobrou hudbou. Ked vam nestaci McLaughlin pustite sa po stopach Johna Surmana, tiez tu hra (hral aj v BA). Patri ku kmenovy hudobnikom ECM v narozlicnejsich zostavach a kategoriach.

  28. 1.5. je za nami. Neocakavam, ze v blizkej buducnosti bude opat mozne to pocut vcelku a na zivo. Stalo to za to. Este aj svetlo hralo tak ako ma.

  29. Fotograf, Iain MacMilan mal iba okolo 10 minút na to aby vyrobil snímku, ktorá bola neskôr použitá na dizajn obalu. Táto fotografia sa stala jednou z najslávnejších a najviac parodovaných fotografií na obale albumov v histórii populárnej hudby.

  30. Mozartove dielo najlepšie vystihuje povahu hudobného klasicizmu. Vyznačuje sa celkovou priezračnosťou, melodickým bohatstvom, vyváženou inštrumentáciou a formovou brilantnosťou. Táto hudba je nenáročná na počúvanie, ale pre interpretov predstavuje nemalý problém. Mozart obľuboval rýchle tempá a durové tóniny. Jeho hudba je živá, radostná, hravá, v pomalých vetách príjemne meditatívna, ale vždy zrozumiteľná.

  31. Igi, mam silny pocit, ze cele dielo Vladimira Godara prezije jeho generaciu. Osobne si myslim, ze skladatela takehoto formatu sme na Slovensku este nemali.

  32. Philips nahral niekoľko verzií táto s Pinou Carmirelli je jedna z najlepších, ak nie vôbec najlepšia. Priestor i interpretácia naprosto skvelá, zvuk brilantný mám to na CD.

  33. Nemecký originál Ódy na radosť
    An die Freude

    Freude, schöner Götterfunken, Tochter aus Elysium!
    Wir betreten feuertrunken, Himmlische, Dein Heiligtum.
    Deine Zauber binden wieder, Was die Mode streng geteilt,
    Alle Menschen werden Brüder, Wo Dein sanfter Flügel weilt.
    Wem der grosse Wurf gelungen, Eines Freundes Freund zu sein,
    Wer ein holdes Weib errungen, Mische seinen Jubel ein!
    Ja, wer auch nur eine Seele Sein nennt auf dem Erdenrund!
    Und wer’s nie gekonnt, der stehle Weinend sich aus diesem Bund.
    Freude trinken alle Wesen An den Brüsten der Natur;
    Alle Guten, alle Bösen Folgen ihrer Rosenspur.
    Küsse gab sie uns und Reben, Einen Freund, geprüft im Tod;
    Wollust ward dem Wurm gegeben, Und der Cherub steht vor Gott!
    Froh, wie seine Sonnen Fliegen Durch des Himmels prächt’gen Plan,
    Laufet, Brüder, eure Bahn, Freudig, wie ein Held zum Siegen.
    Seid umschlungen, Millionen. Diesen Kuss der ganzen Welt!
    Brüder! Über’m Sternenzelt Muss ein lieber Vater wohnen.
    Ihr stürzt nieder, Millionen?
    Ahnest du den Schöpfer, Welt?
    Such‘ ihn über’m Sternenzelt!
    über Sternen muss er wohnen.

    Friedrich Schiller

  34. A jej slovenský preklad
    Óda na radosť

    Radosť – jasná iskra bohov, elyzejskej dcéry hlas,
    teraz s láskou nevýslovnou ku svätyni vedieš nás.
    Tvoje kúzla prinavrátia, čo zlá doba nechráni –
    všetci ľudia budú bratia pod tvojimi krídlami.
    Ak ti dosiaľ šťastie prialo, priateľovi pomáhaj,
    ak túžiš za ženou stálou, príď – tu u nás nájdeš raj.
    Keby sa dnes každá duša stretla hneď na úsvite,
    svätý mier viac nenarušia, plač so smútkom odíde.
    Radosť! Človek odjakživa pije z ňadier prírody,
    ľudia tebou sa len živia, z teba žijú národy.
    Plný strapec tmavej révy – darca najvzácnejších vín,
    tebou sýtia sa aj červy, teba schváli Cherubín.
    Lúče slnečné sa roja,nebo žiari nad nami,
    spoločnými cestami poďme v časoch nepokoja.
    V náruč poďte milióny – tu je bozk pre celý svet.
    Bratia k hniezdam vzneste let, kde náš milý Otec tróni.
    V prach sa kloňte – milióny, života bez Tvorcu niet.
    Tam pri hviezdach bude bdieť, tam pri hviezdach musí tróniť.
    Radosť, jasná iskra bohov, elyzejskej dcéry hlas,
    teraz s láskou nevýslovnou ku svätyni vedieš nás.

  35. Hudba ako stvorená pre LP. Minimalistický plán, v ktorom je dôležitý každý detail, čo si človek najlepšie vychutná na vinyle.

  36. este mi neda dodat ze som pred nedavnom pocuval znova Steve Reicha Violin phase (tiez zo stajne ECM) zohnal som vinyl v nejakom sekaci v zabudnutej rakuskej dedinke a nejak som sa toho nevedel dopocuvat. Reich celkovco predurcil cestu v tomto smere.

  37. Modest Petrovič Musorgskij – Mocná hŕstka,(po rusky Mogučaja kučka) alebo Novoruská škola. Patrili do nej Milij Alexejevič Balakirev, César Antonovič Kjui, Modest Petrovič Musorgskij, Nikolaj A. Rimskij-Korsakov, Alexander Porfirievič Borodin a teoretickým hovorcom bol Vladimír Stasov. Mali záujem zachovať ruskú národnú hudbu. Ich vízia bola, že komponovaná hudba musí byť počuteľne ruská a zároveň musí byť zrozumiteľná pre každého, kto má záujem. Dočasným členom Mocnej hŕstky bol aj Peter Iľjič Čajkovskij, no pre rozpory s N. R. Korsakovom a obvinenie z europocentrizmu túto skupinu opustil.

  38. „Erazmus bol asi prvým mysliteľom, ktorý vojnu bezpodmienečne odsúdil ako absolútne zlo. Urobil to vo svojich dvoch rečiach, z ktorých práve jedna nesie názov Querela pacis,“ spomína skladateľ dielo, z ktorého úryvky sa stali aj textami úvodu a záveru jeho oratória. Ďalšie piesne za svoje slová vďačia Jánovi Ámosovi Komenskému, Alfrédovi Tennysonovi, Henrymu Wadsworthovi Longfellowovi či dokonca neznámemu mezopotámskemu autorovi Náreku za mestom Ur. Querela pacis je plačom mieru, ktorý si vo svete nevie nájsť svoje miesto, a toto Erazmovo posolstvo je podľa Godára dnes rovnako aktuálne, ako v počiatkoch renesancie, keď ho mysliteľ propagoval.

    Čítajte viac: http://kultura.pravda.sk/novinka-vladimira-godara-hlada-miesto-pre-mier-f48-/sk_khudba.asp?c=A110513_180337_sk_khudba_p46#ixzz1MQGIxCxs

  39. Bez Querela Pacis by som toto nedokazal svojim neskolenym sluchom zvladnut. Toto je pre mna forma, Querela Pacis je obsah.
    Pripustam vedomost, ze media su dnes o sprostredkovani emocii nie infomacii. Querela Pacis je pre mna informacia aj emocia, toto len emocia.
    PS: Na zakladke som mal z hudobnej „dostatocny“. Sorry.

  40. Spanielske tance su fakt velmi radostne zo supraphonu mam aj spanielske capriccio citim tam ten temperament

  41. Original vinyl je nezamenitelny. Avsak Berlinske prevedenie v historickej dobe roku 1990 a k tomu „Bring boys home“ s ruskymi Alexandrovcami je cenne nielen z hudobneho kontextu.

  42. Osobne mam doma treti exemplar. Za tie roky som aj pri najlepsom zaobchadzani dva zodral. Ako hovorila stara mama mojej kamaratky:“Jimi, Jimi skoda ta!“

  43. Mimochodom existuje vydanie kde su veci z obidvoch koncertov z ktorych Jimi vyberal na toto LP. Skutocne vybral to najlepsie.

  44. Osobny postreh ku slovam pana kritika. Skutocnost, ze LO spievala pred publikom v Bratislave v case ked „až trochu premeškala čas zenitu svojej bohatej kariéry“ je sice objavne tvrdenie. Predpokladam, ze sudruh Unger v tom case ked vznikla tato nahravka (tusim 1992) este tahal kacera a tak pertraktuje neskory navrat.Stoji za pocutie.

  45. I have this record, and it sounds phenomenal ! I think it’s the best one I have actually. I was wondering if it happens to be of value? not that I want to sell it, but it seems some records from Decca with the wide band are worth quite a bit.

  46. Original issue is extremelly rare in Rare Classical Record album. This book is the reference for these things. I have a copy of the Rare Classical Record Price Guide 2004 (Sylverwood Publishing), I think there was a 2006 edition too, but after that it all kind of went quiet.

  47. Rare originals of this recording have been going on Ebay for upwards of $1,500. The sound quality and performance are absolutely to-die-for.

    Today, it is difficult to understand that despite the tremendous Bach renaissance that took place in the 19th century, many compositions by the Cantor of St. Thomas’ Church in Leipzig had been underrated. The Cello Suites, for example, have been regarded for almost 300 years as purely a set of tricky etudes that every virtuoso in the making simply must tackle. Janos Starker’s recording of the Suites from 1965 makes a lasting impression on the listener, and even record producers who are well used to recorded excellence have been highly impressed. Starker’s full-bodied sound and technical brilliance are complemented by his finely chiseled interpretation that lends immense expression to Bach’s thrilling harmony and verve to the strict rhythmic construction of the movements.

    Just listen to his organ-like double-stopped passages, the eloquent dialogues, and the pure excitement he conjures up with his bow. Then you will surely agree with the often-quoted paradox that Bach’s Cello Suites are „polyphony for a solo instrument.“

    „The sound on this Speakers Corner reissue, mastered by Willem Makke at Universal’s Berliner facility in Hanover, from Harold Lawrence’s original three-track mastertapes, is superb. The cello, situated to the right of stage center and back a bit from stage front, is gorgeously rich and full in tone color; dynamics are exceptionally impressive…There is music for occasions, and there is music that creates a world to dwell in, rather than merely visit – Bach’s Cello Suites are quintessentially the latter. This is a set that all music-loving audiophiles should own.“ – Jonathan Valin, The Absolute Sound, June/July 2005, Issue 154

    „You don’t have to know a Bourree from a crème brulee to be moved by this music. You can listen without the annotation and appreciate both Bach’s emotional power and Starker’s prowess. Or you can read along and understand the music’s intellectual and structural underpinnings. This Mercury release from 1966 has long been treasured by music lovers and audiophiles for both the performances and the sound. Thanks to Speakers Corner, this beautifully produced, three-LP boxed set – mastered by Willem Makke at Universal’s Berliner mastering facility in Hanover, Germany, from the original tapes – restores this historic set to the catalog. The updated annotation includes new notes by the 80-year-old Starker.“ – Michael Fremer, Stereophile, 2005

  48. review Absolute Sound

    This is the absolute best version of Bach’s Cello Suites you will ever hear!

    Today it is difficult to understand that despite the tremendous Bach renaissance that took place in the 19th century many compositions by the Cantor of St. Thomas’s Church in Leipzig had been underrated. The Cello Suites, for example, have been regarded for almost 300 years as purely a set of tricky etudes that every virtuoso in the making simply must tackle. What recording engineers and their equipment can bring to the ears is quite astounding. So it was back in the Thirties with Pablo Casal’s legendary recording against which every cellist is measured today and to whose perfection he aspires.

    Janos Starker’s recording of the Suites from 1963 and 1965 makes a lasting impression on the listener, even when compared with other recordings from the digital era, and even record producers who are well used to recorded excellence have been highly impressed. For Charlotte Gilbert of the Mercury record label, these recording sessions were one of five truly great events in all her 20 years of recording experience. Without a doubt, Starker allows his instrument to resound freely but without forcing the tone. Starker’s full-bodied sound and technical brilliance are complemented by his finely chiselled interpretation that lends immense expression to Bach’s thrilling harmony and verve to the strict rhythmic construction of the movements. Just listen to his organ-like double-stopped passages, the eloquent dialogues, and the pure excitement created by his highly individual treatment of tempo. Then you will surely agree with the often-quoted paradox that Bach’s Cello Suites are ‘polyphony for a solo instrument’.

    ‚The sound on this Speakers Corner reissue, is superb. The cello, situated to the right of stage center and back a bit from stage front, is gorgeously rich and full in tone color; dynamics are exceptionally impressive. This is a set that all music-loving audiophiles should own.‘
    – Jonathan Valin, The Absolute Sound, June/July 2005, Issue 154

  49. Contents quality is excellent, but technical quality of vinyl record like from Italian. I feel it more like piece for collectors.

  50. hi there try also these chello recordings 🙂

    Beethoven: Complete Sonatas & Variations – Wispelwey (cello) / Lazic (Piano)

    Beethoven Cello Sonatas No. 3, 5 & 2 played by Jaqueline Du Pre (cello) & Stephen Bishop (piano)

    Starker’s VARIATIONS ON A ROCOCO THEME by Tchaikovsky

  51. Nemecký gramofónový label akási odnož Deutsche Grammophon ktorá má ambíciu vydávať to najlepšie pre budúce generácie …. vygooglim, zistím viac ešte dopíšem

  52. igi namiesto tychto recenzii si sem mohol vpravit rozhovor s Ľubicou Orgonášovou. To by som si zmlsol.

  53. Onehdá pár rokov odzadu mi jeden priatel povedal 30 sekund napatia a potom hodina hudby Dnes hovorim 30 sekund vypravnosti a potom hodina napätia, neviditeľnej emócie a ocakávania harmónie. 🙂 Peace

  54. S Andersonom sa stretli nielen na CD ale aj na zivom koncerte na Devine asi pred dvoma rokmi k vyrociu neznej revolucie Anderson hral najprv sam na spanielke a potom si zahrali Yesovsky Close to the Edge velmi akusticky boli tam valihora, rozsa a pod… Myslim ze to tiez aranzoval Machajdik skvely vecer vtedy

  55. hej hej vyborna atmosfera, open air, Anderson fenomenalny a na zaver nasup od Kocába. Dodones si spominam na toho jeho nového gitaristu. 🙂

  56. Aky konflikt s touto platnou mas ?
    Slovnik cudzich slov:“konfrontácia
    porovnávanie, postavenie tvárou v tvár; stret názorov; stretnutie znepriatelených vojsk, konfliktný stav“

  57. Tu toho nejak pribuda. Boli ste na love? Tych 1000 recording … to je podla tej knihy co sa teraz predava na amazone?

  58. Hudobný Pop art? Myslim ze koncertovali vo warholovej „fabrike“. Este som to nepocul iba s filmov a dokumentov.

  59. Slovo odbornika z netu: Absolutely Live is the first live album released by American rock band The Doors in 1970. Many shows were recorded during the 1970 tour to create the “Absolutely Live” album. The Doors producer, and long time collaborator Paul Rothchild painstakingly edited the album from many different shows to create one cohesive concert. For example, the best part of a song from the Detroit show may have been spliced together with another part of the same song from the Boston show, again trying to create “the ultimate concert”. It can become very difficult to identify what parts are from what shows. Rothchild has said “I couldn’t get complete takes of a lot of songs, so sometimes I’d cut from Detroit to Philadelphia in midsong. There must be 2,000 edits on that album”.

    Neviem ci ta to ako odpoved uspokoji.

  60. As a longime Diana Krall’s fan I am extremely disappointed with the recent effort. She has become so predictably boring: sweet,sleepy sounds, strings–music that is just not jazz and obviously not what Mrs. Krall can do. Her music now is a cup of coffee with a pound of sugar in it. Kenny G anyone?
    I have seen Diana Krall Live twice with the Quartet. She is an excellent JAZZ piano player and a great singer. I still consider „Stepping Out“ one of her best efforts. Nat King Cole dedication album was great as well as „Love Scenes“ and „Only trust your heart“ are also great.
    What drives Diana to make all of those string infused albums in past few years (except „Girl in the other room“) is beyond me. I will not consider getting her next album before I find out what it is.
    Meanwhile, I will turn my attention to real jazz singers of today: Patricia Barber, Lavay Smith, Madeleine Peyroux. Has anyone heart of Hope Waits ? Not necessarily a true jazz cd but what a fresh voice. Melody Gardot is another one to pay attention to. And if there aren’t any modern female jazz divas to listen to, there is always time for Dinah, Sarah, Billie and Ella. Anita O’Day and Chris Connor are also a good jazz therapy.
    I hope to hear some good music from really talented Diana Krall in the future.

  61. je zaujimave ze ked album prisiel nechaval ma nejakym chladnym preferoval som wish you were here a darks side okrajovo i animals. Cim som starsi tym viac prepadam the Wall, dark side, ostatne akoby usli do zabudnutia. Prirodzene nemyslim tym predoslu eru Umma gumma a echoes mozem stale.

  62. Väčšina skladieb na tejto platni sú orchestrálne úpravy pôvodne klavírnych skladieb a je tu krásne vidieť, ako sa lesk klavíra transformuje na lesk orchestra bez prehnaných rutinných postupov. Obzvlášť Ravelove valčíky majú väčší šmrnc v tejto úprave.
    Tiež je možné vidieť jasné rozdiely v kompozičnom prístupe oboch impresionistov. Zatiaľ čo Debussy je svetlý a kolorovaný ako Monetove obrazy, Ravelova hudba lesklosťou obohacuje významnú rytmickú kostru podobne ako Degasova tvorba, v ktorej dominujú objekty v pohybe zachytené v impresionistickom svetle, ktoré ich dynamiku ešte zvýrazňuje.

  63. Urcite na mieste.
    Art Jazz Gallery
    Winterova 29
    921 01 Piešťany
    Tel.: 033 762 5559, 033 700 0045

    Art Jazz Gallery Kursalonu
    Adresa:
    Beethovenova ulica, 5
    Piešťany
    921 01
    Tel.: 0918 383 307, 0905 323 222

    google vie….

  64. Na ukazku by mohol byt zverejneny nazov jednotlivych kapitol. Ak to nie je v rozpore s autorskymi pravami. Dielo je to z toho co tu mozno vidiet istotne impozante. Vdaka patri autorke.

  65. premýšľame práve nad širšou spoluprácou pri propagácii kvalitnej hudby 🙂 Už čoskoro pripravíme s Prof. Hrčkovou rozhovor o vzniku tohto diela.

  66. Minule som si kúpil to 20 storočie celkom dobrá kniha i keď hrubá. Osobne si myslím že by nám viacerým popri audiofílii pomohol aj nejaký dobový výklad.

  67. Nádherná hudba valses nobles et sentimentales predchádzali to najznámejšie dielo La Valse. je to počuť v celých sekvenciách.

  68. Je Namah dostupna na vinyle ? To by som si objednala. Je to fenomenalny album. A vôbec tie Machajdikove jemne skladby, a este aj Anderson do toho — krasa na kazdy den.

  69. Sure, this album is the milestone. Giant Steps was remastered by Japans and there is a piece at XRCD format from JVC

  70. Bohuzial nie je ale u slovenskych interpretov a vynimocnych diel vaznej hudby sme sa rozhodli urobit vynimku a zviditelnit dielo ako take na hociktorom mediu.

    Specialne u domacej tvorby u ceskych a slovenskych autorov by sme chceli poskytnut trochu vacsi priestor ludom na spoznanie autorov a ich diel

    CD je k dostaniu na mjuzik.sk albo v predajni Divyd v Hummelovom muzeu v Bratislave.

  71. najlepsie rebro v meste, gustik moj chystaj fakturu.
    excelentny prednes klavira virtuozna lahkost, rychlost, kadencia a prakticky nepostrehnutelne tonalne prechody s akou to ta Clara hraje su neskutocne. Navyse vo vybornom stave. chvalim.

  72. Ella mala perfektnú dokonale zremastrovanú nahrávku 3CD First Lady of Jazz. Takýto super vinyl by som si tiež rád vypočul, len tá cena . torrent je lacnejší 🙂

  73. toto vyšlo aj v Supraphone kedysi originál je dvojalbum možno to ešte niekde zapatrošené nájdem

  74. Po tomto albume sa dosť skomercionalizoval ale určite stojí za zmienku ešte album GLOW, kde bolo Aqua de Beber

  75. inak obe tieto dosky povazujem za prelomove. To co zahral na starpeople bolo jedinecne a uplne ine kompaktne blues tohto typu som od Davisa nepocul TUTU zase odstartovala poslednu elektricku eru na ktorej mal nemalu zasluhu aj Marcus Miller. Som rad ze su moje.

  76. Doma mam este niekde zapatrosene Konvergencie. V poslednych rokoch akoby marian varga vstal z mrtvych.

  77. Na platni je balada changes vzdy mi pritom vstvavaju chlpy. Vobe. Skoda ze je tu tak malo dobreho rccku deep purple, led zeppelin, mettalica, janis joplin, boston, bolo by co ….

  78. Vyborna hudba podla mna ich najzaujimavejsi projekt nechcem sa dotknut ostatmych teraz vyslo kompletne set cd blue effect

  79. vôbec vďaka ľuďom ako je Tariška, Valihora, Rozsa a mnoho dalsich je na slovensku furt čo počúvať. Rastie nám perfektná jazzová elita. 🙂

  80. Niekomu sa evidentne nieco podarilo 🙂 super aspon vieme kde su mohli by sa tu len ako informacia zjavit nech vieme ze existuju a u koho rebrik ma dobry vkus

  81. Su tam dve kratšie akustické skladby – jedna sólová a jeden duet s Chickom Coreom, ale inak je to čistý pravoverny jazzrock. Okrem stabilnej Meolovej zostavy zo 70. rokov tu hosťujú aj Jaco Pastorius a Stanley Clarke.

    • Pozor, to video z you tube je tak o 10-20 rokov starsie, ako povodna nahravka. Takze iba slaby odvar. Album je v uplne inom obsadeni, ovela energickejsi a s nebeskym, nedostiznym Allanom Holdsworthom na gitare…

  82. Hej hej gusto clarkova prelomova doska z ktorej veci hral aj v triu SMV aj na jazzakoch – zakazdym.

    Silly putty a journey to love sa stali kmenovym repertoarom. Uz som po nej posilhaval na mjuzik webe. Mimochodom dvakrat som ju uz mal a dvakrat som ju uz predal. Kuriozne v rozpati 25 rokov to bola zakazdym suma okolo 15 az 20 eur.

    Vobec v tejto suvislosti sa zamyslam ze vinyly ako dlhodoba investicia su zaujimava volba – ak sa clovek nezahadze hlupostami, trochu sa v tom vyzna a stara sa o ne ako o kazdu inu investiciu, nemôže prerobiť. A navyše akú radosť má človek z úspor v banke na 3 percentný urok ? 🙂

    Nech žije LP.

  83. pre tích ktorí vedia kto je to TW asi by som mu skusil zavolat ci nemaju nejake lepsie podmienky ak chcete ist

  84. Džezmeni v karikatúrach aj naživo

    Po úvodnom koncerte Festivalu Doda Šošoku v piatok 3.6. – NBS Trio feat. Paul Towndrow – zoskupenia známych slovenských džezmenov pod vedením Roberta Ragana, s ktorými si zahral aj vynikajúci mladý škótsky saxofonista, pokračovalo festivalové dianie pondelkovou JAM SESSION SPECIAL. Návštevníci Art Jazz Gallery si mohli vychutnať špeciálnu „džemovačku“ napríklad s gitaristom Mišom Bugalom, saxofonistom Milom Suchomelom či Nikolajom Niktinom a na klávesoch zahral aj dramaturg festivalu Piešťanec Tomáš Gajlík.

    V stredu 8.6. o 20,00 h vystúpil na pódium v Art Jazz Gallery Seredský Dixieland Band a zajtra – vo štvrtok, v rovnakom čase Tomáš Gajlík Trio feat. Miro Poprády. Ešte predtým sa o 18, 00h uskutoční v piešťanskom Dome umenia sprievodné podujatie 3. ročníka medzinárodného džezového festivalu Doda Šošoku – slávnostná vernisáž výstavy Karikatúra a jazz, na ktorú vás týmto srdečne pozývame. Na výstave sa predstaví osem autorov zo štyroch krajín, o hudobný sprievod sa postará Tomáš Gajlík (klávesy) a Miro Poprády (sax). Piatkový večer v Art Jazz Gallery bude od ôsmej večer patriť ANITA SOUL BAND. Soulovú krásku budú sprevádzať Martin Valihora, Oskar Rózsa, Eugen Vizváry a Michal Bugala.

    Miestom hlavného festivalového večera – koncertu špičiek svetového džezu – ROBERT GLASPER TRIO a THE KENNY GARRETT QUARTET v sobotu 11. 6. od 20,00 h bude opäť Dom umenia. Obaja headlineri – Robert Glasper (klavír) a Kenny Garrett (sax) pochádzajú z USA a na ich piešťanskej premiére má zásluhu najmä hlavný dramaturg festivalu Tomáš Gajlík „Toto bude veľká bomba a určite sa oplatí prísť, “ uviedol vo videopozvánke na portále http://www.pnky.sk. http://www.pnky.sk/kultura/t-gajlik-bude-to-velka-bomba/

    Vstupenka na koncert dvoch veľkých hviezd džezovej hudby stojí 17 eur a lístky sú v predaji v pokladni Domu umenia. Pozývame Vás!

  85. Pamätám si, bol som ešte malé decko, keď si moji starší súrodenci zohnali tento dvojalbum. Bol to vtedy veľký problém a myslím, že museli vystáť na niekoľko pokusov dlhú radu pred nejakým „Opusom“. Napriek tomu ho ale potom okrem mňa nikto nepočúval. Roky som sa k nemu vracal a časom keď vyšiel na CD som mohol vinyl uložiť do bezpečného depozitu, kde je dodnes a číha na nový gramofón. Ale vždy keď som si to púšťal, mal som trochu zmiešané pocity. Tá hudba je výborná, Varga bol vtedy mladé ucho a ja som sále žil v očakávaní, že príde niečo ešte lepšie. Veď predsa musí na sebe pracovať, musí sa zlepšovať. Napriek tomu, že som hľadal pokrok vo výbornej Zelenej pošte aj v albume Na II. programe sna, stále som cítil, že Varga už neprekročil svoj tieň. Všetko čo urobil potom bolo síce dobré ale vždy sa mi to nezdalo dosť dobré aby prekonalo Konvergencie. Možno to tak pripadá iba mne. Alebo nie?

    • Nuž. Tiež by som dal prednosť vystúpeniu v divadle ale Viva Musica! je v podstate mestský open air festival. Minulý rok to bolo na takom tom „námestíčku“ vonku medzi budovami. Zvuk je potom vždy otázka kompromisu. Ale ak je dobrý interpret a počasie tak to má celkom príjemnú atmosféru…

  86. Toto by som rada počula. Szeryng má u mňa fantastický plus. Bohužiaľ nič od neho nemám, iba nahraté.

  87. Už od pohľadu to vyzerá celkom uletené. Ide to síce mimo môj ročník ale Janis Joplin mám zareigistrovanú ako veľkú ujetinu. Su niekde k dispozícii na nete nejaké ukážky? Amazon, youtube a tak….?

  88. nechápem ako mohol dať niekto Abbey road hodnotenie 5. To je jediný album od Beatlsákov, ktorý môžem počúvať hocikedy.

  89. Keď to tak pozerám, sú tu všetko veci ktoré vyšli ešte pred mojim narodením. 🙂 Nič na to. Sú to určite skvelé kusy. Aspoň sa naučím. Ale žeby už dnes dobrá hudba nebola?

  90. Rock, blues rock to je JJ
    http://sk.wikipedia.org/wiki/Janis_Joplinov%C3%A1

    BTW:Byvala v NY v Chelsa hotel vtedy ked tam bol Milos Forman. Len sa nepoznali.

    The Hotel Chelsea, also known as the Chelsea Hotel, or simply the Chelsea, is a historic New York City hotel and landmark, known primarily for its history of notable residents. Located at 222 West 23rd Street, between Seventh and Eighth Avenues, in the Manhattan neighborhood of Chelsea, the 250-unit[2] hotel has been the home of numerous writers, musicians, artists, and actors, including Bob Dylan, Virgil Thomson, Charles Bukowski, Janis Joplin, Patti Smith, Leonard Cohen, Iggy Pop, Jobriath, Robert Mapplethorpe and Larry Rivers. Though the Hotel Chelsea no longer accepts new long-term residencies, the building is still home to many residents who lived there before the change of policy. Presently, transient guests are limited to a maximum stay of 24 nights.

  91. Nič na to určite je to skvelá hudba. Ale nezdá sa vám tá cena trošku moc? Kde má na to mladý človek vziať prachy, keby som chcel zrovna ísť. To je skôr pre smotánku a papalášov na pretrčanie než pre hudobných nadšencov. Niekde v amerike sú asi takéto ceny bežné ale pre mňa absolútne nedostupné. Iba ak by som týždeň nejedol a nebýval. Viete dať tip na nejaké CD alebo miesto kde sa to dá vypočuť? Toto ma fakt zaujíma.

    • Nazdar Juraj! Puovodnu verziu Gershwinovky „Summertime“ najdes na albume „Chep thrills“ este z cias Janis & Big Brother + The Holding Company z roku 68…Uzi si to…verim, ze to najdes…na mazone v ponuke urcite…Blues on!

  92. Cena je najmä pri tých lepších lístkoch naozaj brutálna. Ak chcem okrem seba ešte niekoho pozvať aby som mal s kým zdieľať zážitok tak je to silný kopanec do rozpočtu, najmä ak mám nepravidelné príjmy a pravidelné výdavky. Pretože nezvyknem kradnúť knižky nekradnem ani hudbu ale oboje spotrebúvam na tony – optimalizoval som hudobné výdaje tým, že nakupujem cez iTunes. Treba urobiť drobné klamstvo a to čo stojí v EU 12€ nakúpim za 9$. Konkrétne od Cecilie Bartoli mám všetko nakúpené cez iTunes. Detto Il giardino armonico. Viem, viem – nie je to vinyl. A možno ani takýto prakticko/prízemný nárek by nemal byť súčasťou diskusie o tak ušľachtilých veciach. Ale…

  93. Preco nie peter tiez si myslim ze ta cena je brutal a tento site sa sice vola vinylworld ale principialne je o dobrej hudbe ako takej takze vsetko o dobrej hudbe sem patri neradi by sme diskriminovali nejaky super titul len preto ze na vinyle nevysiel aj ked ten vinyl je nasa srdcovka prirodzene ak budes chciet zdielat obrat sa na mna ja budem tiez zdielat iba sam

    • Nebavme sa o cene, ale o umelkyni. Na sladkych IL DIVO su listky za 130 az 200 €. Bartoli je minimlane o 2 triedy inde.

      • to je mozne merey, neberiem ti entuziazmus ale predsa len …
        pamatam ked bol, chick corea v Bratislave v Inchebe za 56 – 87 bola tam asi tisicka ludi druhy den bol vo Viedni za 18 eur boli asi dve stovky ten isty ovela kontaktnejsi program cize autor i interpret skvely to neberiem ale tie ceny

  94. Vypočul zopár ukážok pani ja si presedlám na klasiku :-))) ale ako sa v tých tonách hudby zorientovať 🙁

  95. Nechcem nejak licitovat ak sa nenajde lepsia ponuka a je to vo vybornom stave za 10 zoberiem.

    Mimochodom nie je tam summertime to je len bonus ale je tam hromada inej vybornej muziky ktora uz na vinyle nikdy nevide. Osobne to povazujem za zberatelsku prilezitost. Kolko si myslite ze este tychto platni je v dokonalom stave? Mimochodom stream stoji 7 eur. 🙂

  96. B moll Brahms a Dvorak mam v Piestanoch nejakych kamaratov skusim zohnat nejake rozumne listky (mozno aj za ludovku) program je myslim viac nez slusny kto sa chce pridat nech sa prihlasuje – dnes. Nic vsak neslubujem.

  97. k dobrej opere patri aj pohoda bohužial ten moj telefon co volame radio ma jeden repracik to asi nebude to prave orechove. tuner som vyradil uz pred par rokmi ked sa mi stary pokazil.

  98. V programe na stránkach rozhlasu nie je uvedené v akom obsadení to dnes budú dávať/o záznam akého vystúpenia sa jedná. Na priblíženie ale jedna ukážka z nedávneho naštudovania Viedenskej opery. V hlavných úlohách Anna Netrebko a Elina Garanča, prenos z tejto opery išiel aj na Rádiu Devín, ukážka tu: http://youtu.be/BlZC83-eMC4

  99. vytipoval som nejake tituly z Orfea ktore by sa oplatili mat povacsine sa jedna o spievane arie, sonaty zvacsa pozískavali aj kadejake ceny a su to skor take polostratene dielka takze ak by sa chcel niekto s niecim nedajboze pridat dajte viedet nech sa urobi vsetko v jednej objednavke odber v Divide zabalene nove

  100. toto je pre mna extra zaujimave dielko Debussyho mozem a toto sa tak casto nenahrava dnes uz akoby boli len same best of opery a best of symfónie ked vidim tie krabice s 30 CD dokopy 🙂

  101. vivaldi violoncelo a organ zaujimava kombinacia slubujuca skvely zazitok osobne to nepoznam ale viem si predstavit farebnost tejto kombinacie nastrojov.

  102. vobec violoncello mam rad 🙂 krasny zvuk kedysi boli aj husle ladene trosku menej sopranovo dosahovali to inymi strunami dnes su trochu viac jacave ako pred par vela rokmi 🙂

  103. Áno bohužiaľ na platniach sa už podpísal zub času. Interpretácia naprosto dokonalá. Čo je však zaujímavé neohriala sa ani dva týždne. 🙂

  104. Skvělá atmosféra. Na konzertu nebylo plno ale následní jamm session skončilo údajně až v pět ráno a sešla se tam celá jazzová smetánka Slovenska.

  105. Mohol by sa tu yjavit nejaky post aj s p. Michalkom. Spolu s klindom to su velmi vyznamne mena slovenskej organovej hudby.

  106. Jak se tak koukam v druhem plane asi slo o to udelat krome Bacha take prehled o historickych nastrojich v byvalem Ceskoslovensku. To je jen dalsi argument pro to zkolektovat tyto nahravky alespon zde uplne.

  107. Na amazonu prave vychazi reedice nekterych titulu bravery repetition a noise, love, thank you for mental illnes, a pod…

  108. Zostava slubujuca slusny nasup

    neviem mna weather report po urcitom case zacal akosi obchadzat mam doma heavy weather a zopar titulov ale uz dlho nehrali

  109. par dni to nechavam visiet vpredu potom komplet presuvam do igiho verzie FIFO 🙂 Poprosim najprv preveriť pred vkladaním či už dielo v albumoch nieje aby duplicity nevznikali.

  110. Udo Zimmerman, oficialny autor totalitnej DDR, ale bez problemov sa pohyboval aj na opacnej strane,jeho Bielu ruzu som videla a pocula na Berlin Musikbienale v hlbokom komunizme. Je dokazom toho, ako aj rezimovy autor moze robit dalej v tzv. demokracii karieru, lebo asi je dolezite stat sa za kazdych okolnosti popularnym a vplyvnym a potom uz to len tahat dalej.Je to jeden z dovodov sucasneho chaosu v hudobnych hodnotach.
    Aj profesionalne spravene,aj (akoze) angazovana tema, ale nieco hrozne falosne a nepravdive. Ziadalo by si hlbsiu analyzu.

  111. Jo Jo Tahle Sambomilna deska je prazákladem. Antonio Carlos Jobim zde postavil monumentální památník Latin jazzu a čistote harmonie.

  112. Daroval som toto CD mojmu viedenskemu kolegovi. Je to nadseny amatersky klavirny hrac. Tu je jeho reakcia:
    „Auch das Oratorium Querela Pacis war mir neu. Diese CD trifft ebenfalls meinen Geschmack. Normalerweise bin ich moderner Klassik gegenüber sehr zurückhaltend, aber dieses Stück verbindet wechselnde Harmonik mit Rythmus und Klanggemälden und ist sehr interessant. Anders als viele moderne Musikstücke spricht es mich aber auch emotional an, was mir bei Musik sehr wichtig ist.

    Die Aufnahmequalität aller CDs ist hervorragend, räumlich und klanglich ausgewogen.
    Ich bin sehr froh, diese Stücke kennengelernt zu haben.“
    Co je dobre treba sirit aj sukromnymi kanalmi.

  113. Myslíte že sa to dá ešte aj niekde naživo vidieť? Pozerám, že SND to nemá ani v základnom repertoári. Ťažko to bude mať niektorá iná scéna.

  114. Mockrát děkuji za tuhle informaci. Taky jsem měla zájem o vinyl, ale během návštěvy Bratislavy v červnu si koupím CD.

  115. Raz, keď ešte predaj CD cez internet bol v plienkach, lebo internet sa dal objednať len od Sanetu a iTunes neexistoval – mal som na weekend požičaný katalóg Verve Music. Bo to drahý weekend ale ten meter CDéčiek mám rád. A toto tam mám tiež. Kopa radosti…

  116. Prave som od nich dopocuval Confortably numb. Sice nemam rad cover verzie PF, ale povedzme, ze tato ma vcelku zaujala.

  117. Tvoje podozrenie limitne hraničí s istotou igi. Tie dva labely by som vobec neporovnaval. Moýžno iba to, že Melodija má veľa veľa pôvodnej veľmi kvalitnej ruskej hudby kdežto taký jugoton má len kópie a len zlé 🙂

  118. Možno by stálo za to venovať sa trochu viac súčasnej hudbe. O autoroch posledných desaťročí a ich tvorbe neviem prakticky nič

  119. koniec koncov za taku nekonecnu interpretaciu to nie je vela. a ticho mam rad.
    rad v pripade požiadavky prikupim dalsi titul napr. agartha, live evil, … to by bolo big fun

  120. Ha ha, Davisov si odlozim na poriadnu aukciu. S Carlou pod 30,- nejdem. Iba tak to ma pre mna vyznam. Je to rarita v stave, na aky si uz odo mna zvyknuty. Keby som isiel este nizsie, nemohol by som sa na seba pozriet do zrkadla. V tomto pripade sa vo mne bije vlastnicky pud s obchodnickym a 30,- je hranica kedy este mierne prevazuje ten druhy.

  121. velmi mi zalezi na tvojom vzhlade nemozem pripustit aby si kvoli 5 euram uz do smrti nepozrel do zrkadla a chodil neumyty a strapaty. Nemozem pripustit, aby som bol za nieco take zodpovedny. Preto pristavam. 28 a nech je po tvojom 🙂

    • Tu mate preklad:
      Tiez oratoriim Querela Pacis bolo pre mna nove. Toto CD pasuje mojej chuti. Normalne som voci modernej klasike velmi zdrzanlivy ale tento kus spaja premenlivu harmoniu s rytmom a zvukomalebnostou a je velmi zaujimave. Na rozdiel od vela modernych hudobnych kuskov oslovuje ma aj emocionalne, co je pre mna pri hudbe velmi dolezite.

      Kvalita nahravky vsetkych CD je vynikajuca, priestorovo a zvukovo vyvazena. Som velmi rad, ze som tieto kusky mohol spoznat.

  122. Práve som si jeden chcel objednať a nefunguje to. Keď som prihlásený nemohlo by to načítať údaje priamo musím všetko vypisovať? A je to v nejakom demo móde. Admin hurry up. Peniažky utekajú.

  123. to audiomen – sorry este furt odladujeme nejake detaily v eshope ak si niekde z okolia Bratislavy nakúp pre tentokrat v Divyde v Hummelovom muzeu pri Primacialnom palaci. Ak tam najdes takeho vlasateho vysokeho tak ho pozdravuj. 🙂
    Slubujem ze do jula to bude vsetko skvelo fungovat.

  124. Janos Starker – Dvořák: Concerto – 1st mvt. (1/2)http://www.youtube.com/watch?v=QQl1FNrlfKg&feature=related

  125. Opat ako po minulé roky to bude iste skvelý zážitok. Open Air na Devíne nikdy nesklame. Minulé roky sme tam mali možnosť vidieť Iona Andersona, Pražský výběr, ….

  126. Händla – by mal hrat francúz ? A prečo ?
    Narodil sa v roku 1685 v Halle.
    A bol pochovaný na Westminster Abbey.

  127. vďaka zvažoval som „the immigrant lad“ a toto. youtube je celkom dobrá studňa veci. ešte sem niečo prilinkujem ale až v pondelok – z práce 🙂 tam mám viac času.

  128. cha cha francuzsko je v strede medzi anglickom a nemeckom a ti dvaja sa furt o händla sporia takze aby sme predisli tretej svetovej a tiez na pocest Bordeaux navrhol som francuzsko.

    • Je na povazenie preco ja tak casto a lahko podlahnem pabeniu tohto mystifikatora gargantuovskeho typu. 🙂

  129. Tento prispevok je ozajstnou pracou ktora moze byt zdrojom poznania o vyvoji slovenskej hudby pre viacerych nasledovnikov autora. Preto by bolo zaujimave poznat jeho identitu a zdroj kde bola jeho praca inicialne publikovana.

    • Ak ma zrak neklame, autorom je doc. Karol Medňanský, ktorý si potrpí na kopírovanie jeho poznámok :/

  130. Zdenko Mikula (momentalne jeden z „najvacsich“ skladatelov vaznej hudby na Slovensku)
    Ciganske piesne pre bas a klavit na cigansku poeziu v slovenskom preklade Vojtecha Mihalika (1981)

  131. Ukazky su uzasne ale ta cena diabolska. 180 eur za to sa kupuje poomaly dovolenka u mora a nie 90 minutovy koncert.

  132. Cecilia Bartoli je urcite uzasna i jej repertoar Sacrificium. Nema cenu rozoberat ceny, bavme sa radsej o hudbe. Kto chce listky si kupi kto nie najde ine riesenie alebo cestu ako sa k jej umeniu dostat. Ja si celkom uzivam CD a urcite rad zvazim i ucast na koncerte. Mimochodom celkom som ocenil posledneho Gounoda v SND. Prijemne prekvapenie.

  133. uz obal je nadherny. Toto by som chcel pocut. Myslel som ze velebny bol len vibrafonista. Zaujimave su tiež už názvy.

  134. Solídny článok. Už sem len doplnit viac kúskov z tej modernej tvorby. Veď je prakticky nedostupná. Zišla by sa informácia s linkami, kde ju hľadať.

    • Pozrite si Dejiny hudby VI.Hudba 20.storočia(2),vyd.Ikar,dostat ich v kazdej predajni, venovaných tzv.hudbe Východu, čiže hudbe, odrezanej po páde železnej opony od dovtedajšieho vývoja európskej hudby, ktorá sa považovala za imperialistickú. Nájdete tu rovnako veľké osobnosti, ako Schnittke, Part. Ligeti,ale aj osudy slovenskej hudby a jej profilujúcich autorov. V predajni Hudobného fondu na Medenej možno dostať dosť lacných CD slovenských autorov.Len si treba vedieť vybrať.

  135. Prave vcera vecer som sa s tym zoznamil. Zvukova stranka dokonala, hudba samotna ma celkom chytila. Mam chut doplnit viacej veci … Vdaka. Dobry tip.

  136. Nahravky od hugh Masekalu som videl vzdy na high end sampleroch. Predpokladam, ze toto bude tiez nejaky audiofilsky skvost.

  137. nádherná ťažkotonážna emotívna predohra. Vždy som vravel že o tejto vecičke sa málo hovorí. Naozaj odporúčam každému vypočuť si to celé.

    • Requiem alebo omsa za mrtveho.Udalost alebo vyjav moze zhudobnit ktokolvek.Nakoniec mrtvych je stale dost a stale cerstvych. Je to ako obraz alebo socha: Madona s dietatom. Tiez ich je tolko kolko umelcov.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Requiem
      „A Requiem or Requiem Mass, also known as Mass for the dead (Latin: Missa pro defunctis) or Mass of the dead (Latin: Missa defunctorum), is Mass celebrated for the repose of the soul or souls of one or more deceased persons, using a particular formula of the Roman Missal. It is frequently, but not necessarily, celebrated in the context of a funeral.

      Musical settings of the propers of the Requiem Mass are also called Requiems, and the term has subsequently been applied to other musical compositions associated with death and mourning, even when they lack religious or liturgical relevance.“

  138. Ja mam louisa Armstronga spojeneho s obrovskym mnozstvom velmi nekvalitnych CD. Kupil som si asi tri stla malo ale nehrali vobec. Toto buse asi nieco ine …

    • po revolucii vzniklo kopec tzv spinavych kopii CD bezlicencii a bez master pasov (snad to kopirovali cez mikrofon) ukrajinskeho alebo bulharskeho povodu. Napospol vsetky su otrasne nahrate a lacne. Nezabijaj s tym cas. Neda sa to pocuvat iba si hudbu znechutis.

  139. Black Disc; – HMV «Angel Series» AN 154-156 {3LPS} (1965)ª; HMV «Angel Series» SAN 154-156 {3LPS} (1965)ª; Electola SMA 91 459/61 {3LPS} (1965)ª; EMI Electrola 1C 157 00045/7 {3LPS};; Angel 3667 C/L {3LPS} (1965)ª;; Angel S 3667 C/L {3LPS} (1965)ª

    Compact Disc; – EMI CMS 7 63222-2 {2CDS} (1989)ª; EMI «Great Recordings of the Century» 5 67983-2 {2CDS} (2003)ª

    Open Reel Tape; – Angel Y3S-3667 (3óips 4-track) (1966)ª
    ª(year of issue or re-issue)

    Recordings of Les Contes d’Hoffmann by Jacques Offenbach are surveyed in the following publications:-

    Opera on Record 2 p.219; CELLETTI p.551; Opera on CD (1) p.77 (2) p.85 (3) p.95; L’Avant Scène Opéra No.25 p.120; MET p.361; MET(VID) p.204; PENGUIN p.274; GIUDICI p.538 (2) p.882; American Record Guide May/June 1996 Vol.59 No.3 p.66; Diapason No.474 octobre 2000 p.54; l’opera (Milano) Anno XVI N.158 febbraio 2002 p.103

    This recording is reviewed in the following publications:-

    1. (The) Gramophone – November 1965 p.254 [PHW]; January 1966 p.334 [DST] July 1982 p.167 [JBS] ; December 1989 p. [AML]; June 2003 p.79 [PO’C]
    2. Opera – January 1966 pp. 44-45 [HDR]
    3. Fanfare – Vol.27 No.1 September/October 2003 pp.174-176 [JM]
    4. L’Avant Scène Opéra – No.217 p.93 [DVM]
    5. American Record Guide – November 1965 Vol.32 No.3 pp.218-219 [ML]: Vol. 32 No.8 April 1966 p.736 (open reel tape) [RJ]
    6. High Fidelity Magazine – December 1965 Vol.15 No.12 p.98, p.100 [CLO]
    7. Opera Actual (Barcelona) – No.15 marzo-mayo 1995 p.62: No.62 julio-agosto 2003 p.81, p.83 [MC]
    8. Audio & Record Review – November 1965 p.15 [CW]

    Comments:- *According to Michel Parouty (DIAPASON No.474 October 2000 p.56) the last act was recorded in Barcelona in 1965, but according to James Miller in his review in FANFARE «a small part of her role was sung in Barcelona with an orchestra in Paris adding the accompaniment».

  140. Iste casom pribudnu: Bo Carter, Memphis Minnie, Blind Boy Fuller, Sonny Terry, Brownie McGhee, Joe Williams, Big Bill Broonzy, Joe Turner, Otis Spann, Wilie Dixon, Elmore James, B.B. King, John Lee Hooker,…
    Moj oblubenu bluesovy refren je tento:
    Som carny carnoch s carnu hubu
    plnu bilych zubu….
    Neprekladat prosim do jazykov correct speech !!!

  141. Tribute to Freedom – Pocta slobode, ktorá sa uskutoční vo štvrtok 25. augusta 2011 na hrade Devín – aj Lada Misik.

  142. Vsetci co som ich tam stretol:“Tak dobreho Santanu som este nevidel“. Kazdy jeden videl Santanu na zivo tri az styri razy.

  143. To CD mám. Jeden nevie, či počúva omšu alebo slovenský folklór. Píly, fujary, ovce, zbory, …

  144. Ta grafika – ako keby som videl Muncha. Francka aj Saint-seansa mám zaradených skôr ako ortodoxných organistov

  145. Pravda. Neskôr Marcus Miller skĺzol do ťažkej komercie. Veľa hitov, málo dlhodobých hodnôt.

  146. Navstivil som 17.7. Kremnicu s tymto programom:
    Peter Frisée ( Austria )Organ
    Program:
    Johann Sebastian Bach:Passacaglia c mol, BWV 582
    Jean-Louis Floreutz:“Harpe de Marie“
    César Franck:Prelude, Fugue and Variation
    Charles-Marie Widor: Symphonie Nr. 6 g minor, op. 42

    Podujatie bolo vydarene, tak ako som ocakaval. Mlady rakusky interpret predniesol diela s entuziazmom a razanciou prisluchajucou k mladosti.
    Fakt velkolepy bol Cesar Franck. Mali by sme sa snazit rozsirit nase zaznamy aj o jeho diela.

  147. Tak, moj exemplár je ešte vo fólii ale už sa teším na večer.
    Večer je tu a bol nádherný. Tí dvaja boli skutočne skvelí. Podporení Oscar Peterson triom. Jazz ako má byť. Čistý, hladký a dokonalý.

    • Pomerne skúpy opis tak významnej udalosti ako včera prebehla. Ale dobre, snáď nám to všetci uveria.

    • No to sa podarilo

      hraje kto iný ako Byron Janis na to ze to povazujem za jednu z najzasadnejsich klavirnych interpretacii a pocuvali sme to spolu to igi nejak podcenil s tym kto hraje … 🙂

      obrázky chlope neviem našiel som to na youtube

  148. Počul som verziu s Deutsche Grammophon impozantná hudba. Tá Dublinská verzia je spievaná v angličtine?

  149. PROGRAMME:
    M. Glinka: Ruslan and Lyudmila, overture
    S. Rachmaninoff: Aria of Aleko from Aleko
    A. Rubinstein: „Na vozdushnom okeane”, aria from Demon
    P. I. Tchaikovsky: „Uzh kak po mostu, mostochku“, peasants‘ chorus and dance from Eugen Onegin
    G. Verdi: „Cortigiani, vil razza dannata“ from Rigoletto
    G. Verdi: „Mio padre!“, duet from Rigoletto
    W. A. Mozart: „Lŕ ci darem la mano“, duet from Don Giovanni
    A. P. Borodin: Polovetsian Dances

    V. Abaza: Utro tumannoe (Misty morning)
    N. Shishkin: Noch svetla (Bright is the night)
    P. Bulakhov: Troyka mchitsa, troyka skachet (The troika sppeds, the troika gallops)
    I. O. Dunayevsky: The Children of Captain Grant, overture
    A. Pakhmutova: Nezhnost‘ (Tenderness)
    A. Pakhmutova: Ty moya melodiya (You are my melody)
    A. Pakhmutova: Kak molody my byli (How young we were)
    A. Khachaturian: Waltz from Masquerade Suite
    A. Babadzhanian: Ne speshi (Don’t hurry)
    A. Babadzhanian: Blagodariu tebia (I’m grateful to you)

  150. Verklerte nacht poznam vynikajuca hudba od Schoenberga. Na prvy krat som sa zalubil. Tato skladbicka patri do serie tzv string poems a je casto hravana aj vo Wiener Konzerthause.

  151. Tiez kupim za 7. Bolo by to mozne nechat u petra? Dovezie mi to krd pojde do piestan. Vyplatim to v hotovosti. Dakujem.

  152. ano andy toto je skvelá vec, ktorú som Igimu osobne doporučil dúfam že sa to bude aj Igimu páčiť. Malo to napätie, pre mňa blízke najmä s addagieta zo smrti v Benátkach. Úžasné sláky. V tom istom čase som ja poriadil 2 poemu so sopránovým sólom. Tiež zážitok.

  153. Akustické projekty Laca Decziho ma vždy chytali. Tento album je podľa mňa jeden z tých najlepších. Niele kultivovanosťou zvuku, harmónii a tém. Aj svojím lyričnom a slušným obsadením. Skvelá „Niť života“. Skvelý Ružička na piane. Už to má snahu byť trochu funky ale ešte to má presne ten potrebný akustický ráz. Treba počuť.

  154. rad by som jednu objednal tie nokturna poznam sú skvelé ale chcel by som trochu lepsiu prajs 🙂 Speakers Corner má v ponuke tiež trojalbumovú sériu Stravinskeho baletov. Rád by som ju pridal, ale tu nieje. Dá sa objednať?

  155. Aktualizácia k objednávke lístkov. Som celkom hrdý, že 5 z nás už lístky má za plné ceny a našlo sa ďalších 11, ktorí boli ochotní investovať do lístkov na tento naozaj skvelý koncert. Viacerí prejavili záujem aj o veľmi dobré a cenovo náročnejšie miesta. 🙂

    Boli sme pripravení poskytnúť aj oveľa väčší priestor na podporu tohto jedinečného projektu, bohužiaľ, na náš pokus o stretnutie organizátor ani nezareagoval.

    Nechávame to teda na individuálny prístup každého. Kto si chce kúpiť lístky samostatne s 10 % zľavou kliknite na hornú linku Zľava – to je „nick“ organizátora alebo cez Ticket portál za štandardnú cenu. Ak ste priateľom opery môžte získať aj lepšie podmienky. Vynilworld sa už v tomto projekte nebude ďalej angažovať. Prajem príjemný zážitok všetkým, s ktorými sa tam stretneme.

  156. Potrvdzujem. Tento album Shakti ma absolútne nadčasový, referenčný sound, nehovoriac o hudbe. Je to najlepšia nahrávka Shakti vôbec. Počul som to asi stokrát a dodnes som sa jej nenabažil.

  157. Toto programové vyhlásenie na strednodobé obdobie je dobrým počinom. Vyzývam znalcov hudby aby prispievali svojimi vedomosťami a tým rozširovali aj svoje publikum. Chceme vás vidieť, počuť ale aj poznať vaše názory na dielo, interpretáciu, nahrávku,…

  158. Naprosto dokonalé, moderné pritom história srší každým tónom. Harmonia mundi proste vie robiť dramaturgiu, Škoda, že toho na vinyloch nevydáva viac.

  159. Z tejto platne zo Shankara a Zakira Hussiena žila dobre ECM niekoľko rokov ak nie desaťročia. Vzniklo množstvo variácií považujem práve túto dosku za milestone pri približovaní sa východnej hudby a jazzu. Toto je prazáklad.

  160. Práve toto mi príde cesta, ako priblížiť kvalitnú hudbu širokej verejnosti. Robíte kvalitnú prácu. Držím palce a gratulujem.

  161. Nesledoval som C.Palmera od 70-tych rolov a naozaj som netušil akú to asi hudbu hraje. Zloženie nástrojov ako Cream, ale ten jeho back round dávali tušiť niečo iné. Na pódium sa dostavil C.P. s postavou starnúceho cestára, rybára, baníka alebo ináč fyzicky pracujúceho človeka. Po prvých minutách mi bolo jasné, že nechodí do fitka. Zostava bubnov z dvomi kopákmi a razancia hrania naozaj vyžadujú celého chlapa. Gitara – mladučký junáčik s koncovkou ič v priezvisku a statný Fitzpatrick so šesť strunovou basou. Táto trojka naplnila zvukom okamžite celý priestor aj keď sa hralo vonku.
    Zahrali všeličo aj z Trillogy aj od Manciniho a čo som si nevedel predstaviť aj Pictures at en Exhibition. Keď to C.P. ohlásil ktosi v hľadisku frfľal niečo na tému:“Tak toto si bez Hammondu neviem predstaviť !“ A išlo to. Bubeník stíhal, veď s tým žije 40 rokov, basista nemal žiadny problém a gitara zvládla nahradiť organ aj spev. Pedále, kvákátka, spätná väzba a iné fičúrie prišli bohatého ale účelného použitia.
    Big beat ako víno. Starý a dobrý. Žiaľ až na výnimky aj publikum. Všetky skladby boli riadne odpichnuté a prešpekuľované len do tej miery, že to nerušilo. Ja som spokojný a rád som ich videl.

  162. Narodil sa v roku 1874 ako Arnold Schönberg. Od roku 1934 po príchode do USA trvá na transkripcii Arnold Schoenberg. Zomrel roku 1951. Je to rakúšan ako sa uvádza v článku ? Podľa rakúšanov je rakúšanom aj Beethoven. 🙂

  163. samé superlatívy je to krásna muzika úplne úderne na obale pôsobí pôvodna cena 100 Kčs 🙂

    • Na Leningradskej v OPUSe možno ešte majú. Mám originálnu 100 Kčs bankovku. Ponúkam. Bude však za zberateľskú cenu

    • Snáď bude starec v kondícii. Už dlho som si prial EB vidieť doma. Pre mňa je to taký prejav slobody ako pre jedného mojho priateľa. Ten kedysi v 80tich povedal:“Keď si budem môcť kúpiť Newsweek v novinovom stánku, tak zavládla sloboda.“

  164. Robert’s favorites currently are:
    1.Karl Richter (You can’t beat his solo line up – Janowitz, Ludwig, Wunderlich!!
    2. Ledger/King’s College, ASMF (Again – Ameling, Baker, and Dieskau)
    3. Jochum on Phillips/Ameling and Fassbender.
    4. René Jacobs-good tempos and Adnreas Scholl

  165. 2 x Arvo Pärt. To sa Admin poteší.
    Bude to chcieť poctivú prípravu na zvládnutie vybraných kúskov z bohatého programu.

    • Nedám doporučenie čo, ale pokúsim sa popísať ako sa chcem dostať k vlastnému názoru.
      1. Vymedzím časové obmedzenie. Počas BHS budem aj mimo BA.
      2. Zaškrtnem si čo je pre mňa z progarmu známe.Prípadne neprípustné.
      3. Tam kde tuším ale neviem, nemám napočúvané prelistujem Vinylworld a pokúsim si to v komunite požičať. Alebo skúsim youtube.
      4. Vlastný výber ponúknem na debatu, resp. recenziu.
      Do novembra času dosť na plodnú diskusiu.

  166. By ma celkom zaujímala taká malá anketová otázka. Ak by ste si mali vybrať 5 koncertov (nie viac, nie menej) bezohľadu na to kedy máte čas, či máte vstupenku, či môžete a pod… Ktoré diela by to boli?

  167. Výber je krvavý, ale keď admin chce päť, tak som sa zastavil na šiestich“

    Sobota 26.11.16.00 Dóm sv. Martina
    Slovenský filharmonický zbor
    Blanka Juhaňáková, zbormajsterka
    1. Edita Gruberová, soprán
    2. Jozef Benci, bas
    3. Bernadetta Šuňavská, organ

    ________________________________________
    Streda 30.11.19.30 Historická budova SND
    Nordic Symphony Orchestra
    Anu Tali, dirigentka Simon Trpčeski, klavír
    1. Arvo Pärt Cantus in memoriam Benjamin Britten
    2. Edvard Hagerup Grieg Koncert pre klavír a orchester a mol op. 16
    3. Jean Sibelius Symfónia č. 2 D dur op. 43
    ________________________________________
    Sobota 3.12.16.00 Moyzesova sieň
    Dalibor Karvay, husle Stefan Stroissnig, klavír
    1. Johannes Brahms Sonáta pre klavír a husle č. 1 g mol, op. 78
    2. Franz Schubert Rondo brillant pre husle a klavír b mol, D. 895
    3. Franz Liszt Bénédiction de dieu dans la solitude S. 173/3
    (z Harmonies poétiques et religieuses)
    4. Alfred Schnittke Sonáta pre husle a klavír č. 1
    ________________________________________
    Utorok 6.12.17.00 Moyzesova sieň
    Natalia Gutman, violončelo Elisso Virsaladze, klavír
    1. Ludwig van Beethoven
    Sonáta pre violončelo a klavír g mol op. 5 č. 2
    Sonáta pre violončelo a klavír D dur op. 102 č. 2
    2. Sergej Rachmaninov
    Sonáta pre violončelo a klavír g mol op. 19
    19.30 Historická budova SNDČínsky národný symfonický orchester
    Michel Plasson, dirigent Sa Chen, klavír
    1. Guan Xia Gazing at the Stars (1. časť z Earth Requiem)
    2. Maurice Ravel Koncert pre klavír a orchester G dur M. 83
    3. Ludwig van Beethoven Symfónia č. 7 A dur op. 92
    ________________________________________
    Sobota 10.12.16.00 Koncertná sieň Dvorana
    Guarneri Trio Prague
    Čenek Pavlík, husle
    Marek Jerie, violončelo
    Ivan Klánský, klavír
    • Wolfgang Amadeus Mozart Klavírne trio č. 6 G dur KV 564
    • Felix Mendelssohn Bartholdy Klavírne trio d mol op. 49
    • Ludwig van Beethoven Klavírne trio č. 7 B dur Arcivojvodské op. 97

    • 18 ks cca 15 hod. muziky 🙂 a 160 stranové libreto v tvrdej väzbe. Prvá časť Zlato Rína má slabé 2,5 hodiny, zato štvrtá časť: Súmrak bohov atakuje 5 hodín.

  168. Je pravdou, že čo to vyšlo ale skús si porovnať dátumi vydania originálu a supr. licencie. Sú to roky.
    (Atlantic 19126) January 12, 1969
    Supraphon, Atlantic 1113 3099 Czechoslovakia 1982
    Na druhej strane sa dá povedať, že čože je to 11 rokov voči božej večnosti. A Zeppelin tu bude navždy.

  169. Podvečer živé podanie Zeppelinov s Krokobandom v čitárni u Červeného raka ako aj podobný exemplár licenčného Supraphonu večer doma mi spravili pekný záver dňa.

  170. 1. Donizeti Lucrezia Borgia s Gruberovou
    2. Šostakovič – koncert pre violoncelo a orchester
    3. Mahler Symfonia 1
    4. Koncert Gruberovej so SFZ v Dome
    5. Arvo Part Tabula Rasa
    _______
    pod linkou by som rad navstivil tie Cikerove variacie na ludovu piesen

  171. Ved to vediet si vybrať celkom ma napríklad zaujal v programe BHS Cikker s Variáciami na ľudovú pieseň. V zivote som o tom nepočul. Myslíte, že neoľutujem?

  172. Vďaka za tip. Poznal som len predajňu v Hummelovom múzeu. Zdala sa mi najslušnejšie zásobená. Občas tam chodím. Problém je, že väčšinu tých vecí vôbec nepoznám. Možno by sa mali slovenskí autori viac dostávať na taký youtube. Na základe počutia na tomto serveri som kúpil už veľa CD. Ťažko ťa zaujme niečo, čo nepoznáš. V tomto celkom oceňujem VW že začal dávať tie ukážky. Pôsobí to ma mňa ako výchovný koncert a oveľa viac sa dnes venujem vážnej hudbe než pred polrokom. Držím palce.

  173. Všetko bolo ako má byť. Mišík a ETC ako vždy. Hrana silné emócie, dobrá hudba. Richarda M. len zacitujem „Nie som zvyknutý hrať pred hviezdami a zvieratami“. EB odpichol svojimi stálicami. When I was young, Don’t let me be misunderstood,… a skončil o polnoci s domčekom u Slnka. Sky pilot nebol ale nevadí.

  174. 1. Musica Eaterna v koncertnej dvorane
    2. Ensemble Orchestral de Paris Gabriel Fauré Pelléas et Mélisande
    3. Čínsky národný symfonický orchester Ravel, Beethoven
    4. Carl Orff Carmina Burana – výber zborových častí
    5. a asi Arvo Part Tabula Rasa

  175. Z hlavy
    Boo Didley, píše sa s jeným o.
    Muddy Waters, ďalej už len cez google. Ale nechcem fixlovať.
    Devín bol príjemný viď. komentár k eventu.

  176. 1. Názov obrázku je:albumcovers-blindfaith1969.jpg. Načo google.
    Málo je niekedy viac. Keď NASA zistila, že potrebujú písať na papier v stave beztiaže, zafinancovali za ťažké prachy vývoj guľôčkového pera s pretlakom. Rusi rozdali kozmonautom ceruzky. 🙂
    2. Winwood a Clapton

  177. @igi – ináč také pero som mal. Naozaj sa volalo nejako ako „cosmonaut pen“. Foter ho niekedy v 70. rokoch minulého storočia dostal od nejakého svojho pacoša. Naozaj fungovalo a dalo sa s ním písať aj v posteli vo všetkých polohách, čo mi pripaalo ako fantasticky praktické 🙂 Keď sa minula náplň a v papiernictve na Duláku ani v Priore nemali náhradnú – prešiel som na ceruzky 🙂 Len treba zohnať mäkké 7B a podobné 🙂

  178. vydáno 1971; 6 muzikantů a 7 skladeb … progressive jazz-rock … ale přiznám se, vše je z wiki ;o) – no ale aspoň jsem zase poznal něco nového, díky … :o)) ………>

  179. Pekne vyznanie na amazone: I hadn’t listened to Colosseum in probably 20 years when I saw this CD in the bargain bin of a local music store. I bought it and put it into my car’s CD player on my way home and was thoroughly blown away. They had an energy and cohesiveness which I am certain no group today possesses. It showed that they are a much better live than studio band which is extremely rare. Each musician is a maestro and each is given a chance to shine. The lead singer has an incredible range and can do things with his voice I haven’t heard before – everything from scat to yodeling. The sound is extremely tight, the production is fantastic, and the songwriting impeccable. If you want to compare them with someone, think early Traffic with twice the energy and a much fuller sound. It normally takes me several listenings to appreciate a new CD. This one blew me away the first time I heard it.

  180. Za fľašu Bordeaux v hodnote 10 EUR beriem v prípade, že to je originál 2LP.
    Každý koncert Colosseum je zážitkom. Dick Hecktall -Smith to už má za sebou a Clara Thompson kúsok pred sebou ale každý ich koncert je extra. Aj ten v PKO kde prišlo cca 300 ľudí aj ten tohto júlový vo Wiesene. Nasadenie, profesionalita, radosť z hry a nás čumilov. Kto nevidel nemôže vedieť. Živé dvoj album je ich špica.

  181. tento druh muziky mám špeciálne rád. Veľmi moderný prístup obdobne ako Nils Petter Molvear, ktorý tu bohužiaľ nieje doteraz vôbec zastúpený.

  182. musím len potvrdiť že sa jedná o mimoriadne vydarený, skvelo zahraný jazz. Výborná zostava. Na tento album ma igi upozornil uz asi pred rokom. Škoda ze nevyšiel podobne ako AMC trio s Wakeniusom na vinyle. Dik

  183. Krásna vec Edita ako obyčajne božská. Prirodzene do jazzmana Wyntona Marsalisa by som niečo takéto nikdy nepovedal. Aj táto doska hovorí veľa o tom ako má jazz a vážna hudba k sebe blízko.

  184. Erik Trufazz mal niekolko obdobi. V case nahravania albumu Archangelsk som sa dokonca bal ze sklzne do takej elektronickej chillout komercie. Nastastie nestalo sa – osobne povazujem za jeho skvele dielo 3cd paris rendezvous je to kompilacia z trojkoncertu a odporucam vypocut.

  185. Dnes už ťažko očakávať predstavenia s celou filharmóniou a zborom k tomu. Okolnosti skôr podporujú performance s menším obsadením ale zato s väčšou voľnosťou vlastnej interpretácie. Z tejto východiskovej pozície som očakával tento koncert. Celkový dojem bol fantastický. Menšie obsadenie skutočne umožnilo sa realizovať jednotlivým hlasom a nástrojom.
    K novátorskej Charlotte Hug skôr ponáškou ako konkrétne hodnotenie. Vždy sa nájde dáka Yoko Ono. Kto nevie čo hovorím nech si vyhľadá koncert Johna Lennona a YO v Central parku. Na obranu Ch.H. musím konštatovať, že jej part bol minimalistický aj čo do objemu. Koncert ako celok vnímam vysoko pozitívne.

  186. Fakt dobry face 🙂 to je dvojalbum? Podla poctu arii to vyzera na cely set. Ak to je naozaj v dobrom stave a za 12 tak to kupujem.

  187. Z hľadiska mojej prítomnosti v BA môžem ísť a mám záujem o lístky na tieto koncerty:

    Sobota 3.12.16.00 Moyzesova sieň
    Dalibor Karvay, husle Stefan Stroissnig, klavír
    ________________________________________
    Utorok 6.12.17.00 Moyzesova sieň
    Natalia Gutman, violončelo Elisso Virsaladze, klavír
    ___________________________________________________
    19.30 Historická budova SND Čínsky národný symfonický orchester
    ________________________________________
    Sobota 10.12.16.00 Koncertná sieň Dvorana
    Guarneri Trio Prague

    • Viťaz získa najnovšie číslo časopisu Hudobný život. Vyzdvihnúť si ho môže v predajni Divyd v Bratislave pri primaciálnom paláci.

  188. excelentná vecička môžem len pochváliť tvoj vkus igi (aj keď si myslím, že mám na ňom tiež malú zásluhu) Navyše to má v sebe aj akýsi prvok slovansko maďarského zbližovania 🙂 Mal by si byť vzorom našim politikom.

  189. Celkom by ma zaujimala hudba ako taka – bez privlastkov. Uprimne uz som celkom unaveny z toho prepatetizovania … Dvojicky, teraz Demitra, …. Je to zle ma to mrzi ale ta vlna, ktora sa na tom vezie po sietach i v eteri mi pride trochu dost …. Ako vravim tesim sa na dobru hudbu, verim, ze taka bude.